KIS Nytt nr.1 - 2020

6 Mitt første år i KIS – På den tiden arbeidet jeg i et noe større konsern med internasjonale eiere og kunder i 54 land. Men jeg synes det Jan Sanne fortalte om KIS Gruppens utvikling, strategi og kultur var veldig spennende. Jeg hadde aldri hørt om et selskap av denne størrelsen med en så gjennomtenkt plan for strategisk- og operativt arbeid. Selskapets resultater i 32 år bekreftet at de var riktige, sier daglig leder i KIS AS, Lasse Jonassen. Hvis jeg skal trekke frem et element må det være KIS sin sterke kultur. Men hva er egentlig en selskapskultur? Forfatterne Francis Frey & Anne Morriss har laget sin egen definisjon på hva selskapskultur er, og jeg synes den beskriver det man har klart å oppnå i KIS: nytt fra KIS AS ​Culture tells us how to respond to an unprecedented service request. It tells us whether to risk telling our bosses about our new ideas, and whether to surface or hide problems. We make hundreds of decisions on our own every day, and culture is our guide. Culture tells us what to do when the CEO isn’t in the room, which is of course most of the time.” – Etter et år i KIS er det hyggelig å se tilbake på alt jeg har lært, opplevd og ikke minst alle hyggelige kollegaer jeg har møtt på våre avdelinger i Norge, i Nederland og på KIS Skolen. KIS Gruppen er et veldrevet lokomotiv, godt forberedt på fremtidige utfordringer, og jeg gleder meg til å være med på reisen videre, avslutter Lasse. Våren 2019 hadde jeg flere møter med styreleder Jan Sanne om eventuelt å tiltre stillingen som daglig leder i KIS AS. Økonomi Første halvår 2020 blir et halvår vi vil huske godt. De to første måne- dene var som vanlig med fokus på normal drift og årsoppgjør. Når det gjelder årsoppgjøret har vi etablert gode rutiner. Det gjør at vi klarer å holde fristene som er satt i tillegg til å levere god kvalitet, og revi- sor er godt fornøyd med sluttresultatet. I midten av mars la regjeringen frem de første strakstiltakene for å dempe de øko- nomiske virkningene av koronaviruset. Det har vært en veldig spesiell situasjon hvor vi har måttet forholde oss til et regelverk som endres eller pre- siseres nærmest fra dag til dag. Men med positivitet og stå på vilje kommer vi i mål også i en annerledes hverdag med digitale møter og kurs. Økonomi sender ut en intern kunde- undersøkelse hvert år. Årets svar ga veldig gode tilbakemeldin- ger og var hyggelig lesning. Vi fikk bedre skår enn målet på 4,5. Kjempeflott innsats Bente og Jorunn, dere er dyktige. Økonomisjef Gro Becher

RkJQdWJsaXNoZXIy NjEzNjA=