KIS Nytt nr.1 - 2019

kis.no 11 Hvis værforholdene ligger til rette, skal vi også ta service på en av kranene på arbeidsflåten som ligger langt til havs. KIS NORD AS har økt fokus på forebyggende vedlikehold. Sammen med kunden finner vi riktig nivå basert på bruk, miljø og brukstilgjengelighet. Med godt vedlikehold har det vist seg at levetiden på en kran kan forlenges med opptil flere år. Gjennom deltagelse på en av våre bransjedager har kunden fått fornyet kunnskap om KIS Avtalen. Bransjedagene gjennomføres langs kysten fra Møre og nordover, i samarbeid med KIS Kompetanse AS og Bergen Hydraulic AS. Været var på vår side denne dagen, og begge oppdragene ble utført med godt resultat. Kranteknikeren reiser videre med et smil om munnen til neste lokasjon og kunde – vel vitende om at planlegging og koordinering er vel utført. Når sola skinner og kunden er fornøyd er allting godt. nytt fra KIS NORD AS En morgen langs kysten er en av våre kranteknikere på vei til et oppdrag. På havbruksanlegget venter vår kunde på ham. Dagens oppgave er å utføre sakkyndig kontroll og forebyggende vedlikehold på servicebåtens kran. En dag langs kysten Fra Stokksund på Trøndelagskysten. KIS NORD AS avd. Fauske Marita Berntzen Kristoffersen Marita (30) ble ansatt som servicetekniker 1. mars. Jobbet før dette 6 år som ROV- Pilot for Subsea7 (Offshore). Hun har fagbrev som elektriker gruppe L og erfaring som industrielektriker fra bla. Elkem Salten. Geir Andersen Geir (28) ble ansatt som servicetekniker 1. mars. Geir var lær- ling hos oss i perioden 2011-2012. Etter dette var han noen år offshore, før 4 år som prosess-operatør hos Nexans. Han har fag- brev som automatiker. Ferske fjes

RkJQdWJsaXNoZXIy NjEzNjA=